​​

Schoenmaker, blijf bij je leest

Als engineer word ik blij van… je raadt het al: engineering. Onze klanten helpen met oplossingen waardoor ze, dag in, dag uit, efficiënter en prettiger kunnen werken, daar spring ik mijn bed voor uit. Maar als ondernemer heb je ook te maken met dingen waar je minder goed in bent. Die laat ik dan ook graag aan een ander over.

Marketing niet mijn expertise

Toen ik in 2014 met mijn eigen engineeringbedrijf begon, keek ik er vooral naar uit om op mijn eigen manier ambitieuze organisaties verder te helpen. Complexe problemen oplossen met slimme oplossingen, klein of groot, daar hou ik van. Maar als ondernemer heb je ook te maken met andere dingen, waar je niet direct zo warm voor loopt. De boekhouding, om maar eens iets te noemen, daar word ik nou niet echt heel blij van. Van sales heb ik toevallig wel een beetje kaas gegeten, maar marketing is ook zo’n ding. Ik weet wat het is, maar het is zeker niet waar mijn expertise ligt en mijn corebusiness is het al helemaal niet!

Tussen de soep en de patatten

Natuurlijk, ik weet het, marketing is cruciaal voor het succes van je organisatie, ook in B2B. Dat besef is één, maar om daar dan vervolgens ook echt tijd voor te nemen, dat is een tweede. Bovendien, als echte techneuten zijn wij redelijk bescheiden over wat wij doen. Misschien vindt een ander als dat geautomatiseer heel bijzonder, voor ons is het heel gewoon. Bescheidenheid siert de mens, maar marketingtechnisch is het niet heel slim. Als je ergens én niet goed in bent én je vindt het niet leuk én je hebt er eigenlijk geen tijd voor, wat doe je dan? Juist, je doet het een beetje tussen de soep en de patatten door. En guess what? Dat werkt niet. Dus net zo goed als ik een boekhouder heb aan wie ik mijn boekhouding toevertrouw, ben ik op zoek gegaan naar een marketingpartij die mij influistert wat ik moet doen op het vlak van marketing. Of dat werkt, gaan we nog meemaken, maar in ieder geval hoef ik me er nu een stuk minder druk om te maken.

Focus op je corebusiness

Wat ik hiermee wil zeggen? Dat je als ondernemer beter kunt focussen op je corebusiness. Wat ik heb met marketing, heeft een ander misschien met automatiseren, standaardiseren en innoveren. Als je weet dat dingen slimmer kunnen, maar je komt er simpelweg niet aan toe omdat de hectiek van de dag regeert, wat doe je dan?  Als je ergens én niet goed in bent én je vindt het niet leuk én je hebt er eigenlijk geen tijd voor, is het tijd om een partij te zoeken die je helpt. Laat automatiseren, standaardiseren en innoveren nou net zijn waar wij wel heel warm van worden. Sterker nog, we zijn er heel goed in. En dat is dan misschien niet heel bescheiden, maar wel waar…

Daag ons uit!

Wil je ook weten hoe je met een paar eenvoudige stappen slimmer kunt werken, zonder dat je zelf met softwareontwikkeling aan de slag moet? Daag ons dan eens uit. Wedden dat we met onze praktische aanpak jouw organisatie verder kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op via 06 – 38 14 14 12 of mail naar frank@vroba.nl. Wil je eerst weten hoe we te werk gaan? Dat lees je in dit blog.

Ander nieuws